جنبش سبز روز ایران( قدس سابق )   2009-09-18 22:30:59

: جنبش سبز, روز قدس
و این‌گونه بود که ایران سبز شد
Posted on 18 September 2009 by مجتبی سمیع‌نژاد

نه تهدید و نه ارعاب‌های گسترده‌ی ارگان‌های نظامی و شبه نظامی حکومت در سه ماه گذشته، نه تبلیغات گسترده‌ی صداوسیمای حکومتی، نه خط و نشان کشیدن آیت‌الله خامنه‌یی در نماز گفته‌ی هفته گذشته و نه بیرون کشیدن شمشیرش و نه اطلاعیه‌ی ارگان سپاه که دشمن شماره یک مردم ایران است، نتوانست جلوQd4ی راه‌پیمایی عظیم سبزهای ایرانی را در روز قدس بگیرد.

این‌که بعد از سه ماه سرکوب و بازداشت و کشتار و اعتراف گرفتن از زندانیان چنین جمعیتی در همه‌ی شهرهای ایران در اعتراض به دولت کودتا به خیابان بیایند، برای دولت کودتایی ایران شکست بزرگی دیگری بود که زنگ خطر را بیش از گذشته برای آنان به صدا درآورد.

احمدی‌نژاد وقتی در تریبون نماز جمعه که به زور غصب اش کرده، از حقوق سرخ‌پوستان آمریکایی سخن می‌گفت، فریاد دولت کودتا، استعفا، استعفا از آن سوی نرده‌های دانش‌گاه تهران شنیده می‌شد و بسیجی‌های چماق‌دار در میدان ولی‌عصر و دیگر نقاط تهران مشغول چماق کشیدن برای مردم سبز بودند. و این‌که صداوسیمای کودتا تصاویر زیادی را پخش نکرد و بیش از همیشه خود را دشمن مردم نشان داد. صدا و سیما تصاویر مردمی را نشان می‌داد که به کلاه و پلاکاردهای یک شکل مجهز شده و با تطمیع به خیابان آمده بودند. صداوسیما تنها در تصاویر بسته اقدام به نشان دادن هوادارن اندک دولت می‌کرد؛ غافل از این‌که شهروند رسانه‌های ایرانی هر کدام یک رسانه هستند که جهان اخبار آنان را دنبال می‌کند نه اخبار دولت کودتایی ایران را.


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات